петък, 7 май 2010 г.

Петият рожден ден на eTwinning в Добрич







На 5 май ученици от Финансово-стопанска гимназия „Васил Левски” официално отбелязаха петия рождения ден на програмата с уъркшоп. Той се състоя в Регионална библиотека „Дора Габе”.

С презентации и видео-клипове младите хора разказаха за своите проекти и партньори от няколко европейски страни, за срещите си с тях във виртуалното пространство и на живо. Макар, че програмата не осигурява директно финансиране, тя често помага за намиране на партньори, с които работата продължава във финансиращи програми. Типичен пример за това е партньорството на ФСГ с училище от германския град Щралзунд, което вече трета година кани българските ученици на международни младежки срещи на остров Рюген в Балтийско море.

След презентациите учениците представиха на публиката своето виртуално пространство в платформата, показаха блоговете на проектите, както и снимки и материали на партньорите. В заключение те изработиха колажи по проект „Светът на думите”, по който работят с ученици от Белгия, Гърция и Франция. Младите хора участваха и в конкурс за най-добър колаж, показващ идеята на общуването в eTwinning. Kaкто подобава, за рождения ден имаше и торти с логото на програмата.

След уъркшопа се състоя дискусия на добрички преподаватели на тема «eTwinning и ефектът на снежната топка». Преподаватели от ФСГ, Езикова гимназия и Частна профилирана гимназия по туризъм и предприемачество разговаряха за ползите от програмата и за мултиплцирането на ефекта й.

През изминалата седмица също в Регионална библиотека официално бе открита изложбата на интерактивни постери по проекти на Финансово-стопанска гимназия по програмите „еTwinning”, „Europeans for peace“ и „Младежта в действие”. Откриването стана в присъствието на партньорите на училището от германския град Висмар, които бяха на работна среща по проект «От врага към героя». Постерите са изложени в централното фоайе на библиотеката и могат да бъдат видяни до 15 май.

Съобщение на Радио "Добруджа" за проявата. Кликнете тук!

Няма коментари:

Публикуване на коментар